NASZE PROJEKTY

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W dniach 6-8 czerwca 2016r. uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pogoda nam dopisywała. Pierwszego dnia przyjechaliśmy do Bałtowa zwiedzaliśmy Park Jurajski. Przewodnik oprowadził nas ścieżką edukacyjną, prezentując okresy geologiczne od pojawienia się życia na ziemi do momentu pojawienia się człowieka. Wielką atrakcją parku były naturalnej wielkości rekonstrukcje dinozaurów i innych wymarłych zwierząt. Zwiedzaliśmy Muzeum Jurajskie i oceanarium w 3 D. Po zwiedzaniu spędziliśmy wesoło czas na placu zabaw. Po tych wielu atrakcjach przybyliśmy na nocleg do Borkowa.
Drugiego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy z przewodnikiem szlakiem turystycznym do klasztoru Bernardynek ze słynnym źródełkiem św. Franciszka. Później udaliśmy się do Świętokrzyskiego Parku Narodowego i szlakiem turystycznym zdobywaliśmy Łysicę. Nie była to łatwa wyprawa, gdyż musieliśmy pokonać pieszo, po skalistym podłożu, wysokość 612 m n.p.m. Ale było warto dla tych przepięknych widoków. Całą grupą zdobyliśmy wytrwale Łysicę. Następnie przejechaliśmy do Kurozwęk, gdzie mogliśmy przebywać na safari między jedynymi w Polsce bizonami amerykańskimi. Po powrocie do miejsca zakwaterowania było ognisko, pieczenie kiełbasek, wesołe śpiewy i zabawy.
Trzeciego dnia przyjechaliśmy do Chęcin. Zwiedzaliśmy tam Zamek Królewski, podziemia z XVI w., Klasztor Franciszkanów, Rynek i Ścieżkę Mnicha – plener filmu pt: „Ojciec Mateusz”. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Jaskinia Raj. Podziwialiśmy tam piękne nacieki: stalaktyty, stalagmity i stalagnaty. Widzieliśmy wiele wspaniałości przyrodniczych. Ostatnim punktem naszej wycieczki był Mc Donald. I niestety co fajne i przyjemne szybko się kończy. Wiele zwiedziliśmy i zobaczyliśmy, wszyscy zdrowi powróciliśmy późnym wieczorem do domów. A czas powrotny upłynął na wesołych śpiewach w autokarze.