NASZE PROJEKTY

Wycieczka do Wyszla, Ostrołęki i Łomży

W poniedziałek, 23 października 2017 r. uczniowie klas I – IV ze Szkoły Podstawowej w Drążdżewie wyruszyli wraz z opiekunami na wycieczkę do Wyszla, Łomży i Ostrołęki. Pierwszym punktem wycieczki był pobyt w Gospodarstwie Agroturystycznym w miejscowości Wyszel koło Baranowa. Już na samym progu uprzejmie powitał nas właściciel pan Zbigniew Kaczyński. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem słuchały jak opowiada o swoim gospodarstwie i stadninie koni. Zwiedziliśmy stajnię. Poznaliśmy zasady bezpiecznego zachowania się w towarzystwie zwierząt, a także budowę konia, jego zwyczaje i upodobania. Mieliśmy okazję pod okiem opiekunów i pomocy gospodarza przejechać się na małym przyjaznym kucyku. Dzieci bawiły się na placu zabaw. Dużo radości dostarczyła im dyskoteka, którą specjalnie dla nas zorganizował pan Zbigniew. Po pobycie w Gospodarstwie Agroturystycznym udaliśmy się do Łomży, gdzie odkryliśmy świat Teatru Lalki i Aktora. Przed spektaklem obejrzeliśmy zgromadzone w wieży widokowej i w kawiarni teatralnej rekwizyty, afisze teatralne i stare, będące już na zasłużonej „aktorskiej emeryturze” lalki, marionetki, hawajki, pacynki. Weszliśmy na wieżę widokową teatru, z której można podziwiać piękne widoki łomżyńskiej ziemi. Z zaciekawieniem obejrzeliśmy spektakl: „Pinokio”. Większość dzieci zna opowieść o Pinokiu, szeptaną przez rodziców „do poduszki”. Pewnie też każdy dorosły człowiek w zakamarkach swej pamięci zachowuje chociażby fragmenty niezwykłych losów wymyślonych przez Carla Collodiego – autora książki pt. „Pinokio”. Pinokio to opowieść o życiu, o dojrzewaniu, o stawaniu się z pajaca człowiekiem. Bo przecież pajac czy osioł to wcale nie brzmi dumnie. Ale nawet będąc nimi – można dorosnąć, zrozumieć, zmienić się. Ile jest z Pinokia w każdym z nas? Czy Pinokio to urwis, czy szukający własnej tożsamości zagubiony i zapatrzony we własne potrzeby chłopiec? Inscenizacja włącza opowieść o drewnianej lalce w widowisko teatralne przygotowane przez wędrujących komediantów. To oni tworzą niepowtarzalną aurę i grupę aktorską, która zabiegami czysto teatralnymi przemienia swój teatralny wóz w kolejne miejsca znane z historii Pinokia – dom Dżeppetta, Pole Cudów, Cyrk, Wesołe Miasteczko. Pinokio jest współczesnym Odyseuszem, który szuka w podróży własnej drogi, a dobra wróżka jak Anioł chroni chłopca. Pinokio żądny jest poznania świata, chętnie podejmuje ryzykowne i bezmyślne decyzje. Cierpi za każdym razem. Sztuka odwołuje się do wyobraźni współczesnego widza. Z jednej strony wejście w życie młodego, nieukształtowanego człowieka, z drugiej poważny temat odpowiedzialności i dojrzewania. Spektakl utrzymany w jest konwencji teatru w teatrze, wykorzystuje zarówno plan lalkowy jak i aktorski. Po spektaklu uczestniczyliśmy w zajęciach teatralnych, dowiedzieliśmy się jak powstaje przedstawienie teatralne, zaznajomiliśmy z magicznym językiem teatru. Odwiedziliśmy pracownię plastyczną, w której powstają dekoracje, lalki i rekwizyty do wszystkich spektakli. Cóż to byłaby wycieczka bez McDonalda, dlatego też po pobycie w teatrze udaliśmy się do McDonald’s, gdzie zjedliśmy posiłek. Następnie uczniowie klas I – III pod opieką p. A. Zega, B. Kołakowskiej, E. Szewczak i M. Walaska wyruszyli do Ostrołęki, gdzie w salonie zabaw „Urwis” czekało na nich mnóstwo atrakcji. Dzieci z radością pokonywały tory przeszkód, bawiły się w suchym basenie z piłeczkami, zjeżdżały ze zjeżdżalni oraz jeździły samochodami i rowerkami. Miały okazję grać w bilard i w piłkarzyki. Ciekawą atrakcją okazało się malowanie twarzy. Dużym zainteresowaniem cieszyła się gra X – Box Kinect składająca się z mini gier, w których gracz wykonuje czynności rękami, nogami oraz całym ciałem. Natomiast uczniowie klasy czwartej pod opieką p. B. Dudek i p. H. Kęszczyk zwiedzili Muzeum Północnego Mazowsza w Łomży. Dzieci miały okazję zwiedzić wystawę: „Dzieje papieru i papiernictwa”, uczestniczyli także w warsztatach czerpania papieru. Wycieczka była bardzo udana. Pełni doznań i wrażeń wróciliśmy około godz.18:00 do Drążdżewa.

Comments are closed.