NASZE PROJEKTY

Wycieczka do Torunia uczniów kl. IV – VIII

W środę 4 maja 2022 r. uczniowie klas IV – VIII udali się pod opieką nauczycieli: p. B. Dudek, p. H. Kęszczyk, p. P. Gadomskiej, p. M. Gutowskiego i p. M. Walaska na wycieczkę do odległego o 200 km Torunia. Po 3,5 godzinnej podróży autokarem ok. godz. 10.30 dotarliśmy na miejsce. Najpierw zwiedziliśmy Muzeum Toruńskiego Piernika. Uczniowie obejrzeli wnętrze historycznego warsztatu piernikarskiego ze szczególnie bogatą kolekcją wysokiej klasy drewnianych form piernikarskich. Poznali historię piernika, zapoznali się z egzotycznymi przyprawami korzennymi używanymi do wypieku pierników. Później zwiedzaliśmy Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy” w Toruniu. „Młyn Wiedzy” jest to miejsce służące nauce i zabawie. Powitało nas Wahadło Foucaulta umożliwiające obserwację zjawiska obrotu Ziemi. W czasie wizyty uczniowie świetnie się bawili oglądając eksponaty i wystawy. Samodzielnie prowadzili badania oraz obserwacje. Następnie udaliśmy się do Planetarium, gdzie obejrzeliśmy seans: „Poza horyzontem”. Czy jesteśmy w stanie zajrzeć poza horyzont, jaki wyznacza nam kopuła nieba, by zrozumieć takie pojęcia, jak czas i przestrzeń? Na te pytania znaleźliśmy odpowiedź. Po pobycie w Planetarium zjedliśmy smaczny posiłek w Mc’donalds. Następnie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki. Byliśmy w podziemiach zamku, obejrzeliśmy również makietę Zamku Krzyżackiego. Uczniowie z ogromnym zaciekawieniem słuchali opowiadań pani przewodnik o życiu zakonników i historii zamku. Po zwiedzeniu zamku wyruszyliśmy podziwiać Toruń. Spacerowaliśmy po Starym Mieście. Zakupiliśmy pyszne toruńskie pierniki oraz pamiątki związane z Toruniem. Zmęczeni, ale zadowoleni, pełni wrażeń, pozytywnych emocji o godz. 23.00 wróciliśmy do Drążdżewa. Wycieczka była udana. Pogoda nam dopisała. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Wycieczka do Torunia odbyła się w ramach programu rządowego: „Poznaj Polskę” dofinansowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Toruń to stare i piękne miasto związane z Mikołajem Kopernikiem i z słodkimi piernikami. Naprawdę warto odwiedzić Toruń, miasto z tradycjami i z wyjątkową historią.