NASZE PROJEKTY

Wycieczka

Cztery dni w Górach Stołowych i Skalnym Mieście z wypadem do Czeskiej Pragi

12 czerwca 47 uczniów naszej szkoły pod opieką A. Zega, H. Kęszczyk, E. Grabowskiej i P. Zduniak wyruszyło autokarem na 4-dniową wycieczkę. Choć nie zawsze pogoda nam dopisywała jednak miejsca, które zwiedzaliśmy i przepiękne widoki zastąpiły nam ten ubytek pogodowy.
Pierwszego dnia po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Kłodzka i tam zwiedzaliśmy piękne stare miasto oraz przeszliśmy podziemną trasę turystyczną. Pod Kłodzką starówką ciągnie się podziemna trasa udostępniona do zwiedzania. Podziemne tunele, chodniki i korytarze są efektem pracy mieszczan, którzy już od XII wieku stale powiększali swoje piwnice. Podczas licznych walk toczonych w Kłodzku tam mieszkańcy toczyli życie. Przechodząc trasą podziemną czuło się „ducha” tamtych czasów. Zobaczyliśmy jak żyli, jak chodzili ubrani i czym się zajmowali.
Wieczorem udaliśmy się na nocleg do Duszników Zdroju gdzie byliśmy zakwaterowani podczas trwania wycieczki.
Drugiego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Skalnego Miasta w Czechach. Przepiękne, unikalne Skalne Miasto. W zachwyt wprawiały nas przeróżne formy skalne malowniczo i wspaniale wyrzeźbione przez Naturę. 100 metrowe skalne ściany sprawiały monumentalne wrażenie. Widzieliśmy skalny wodospad i piękne szmaragdowe jezioro. Dodatkową atrakcją było przepłynięcie górnego jeziorka wieloosobową tratwą w towarzystwie zabawnych czeskich przewodników. Następnie przejechaliśmy autokarem do rezerwatu Błędne Skały położonego na obszarze Parku Narodowego Gór Stołowych. Błędne Skały to labirynt szczelin i zaułków, niekiedy niezwykle wąskich , oddzielających bloki skalne kilkunastometrowej wysokości. Przeciskaliśmy się pomiędzy skalnymi wąskimi szczelinami i czuliśmy się jak na planie filmu „Opowieści z Narnii” bo tam właśnie była nagrywana część: Książę Kaspraian. Zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy na nocleg by wypocząć przed kolejnym dniem pełnym atrakcji.
Trzeciego dnia o 8.00 wyjechaliśmy do Pragi Czeskiej. Praga przywitała nas ładną pogodą. Jest najpopularniejszym wśród turystów miastem środkowej Europy co roku gości ponad 4 mln turystów. Przepiękne stare miasto z bardzo małą ilością zniszczeń po II wojnie światowej. Mając do dyspozycji tylko jeden dzień zwiedziliśmy canon praski, czyli: Zamek (Hradczany) – dawna siedziba królów czeskich, Ogród Waldsteina – zespół pałacowo – ogrodowy to w nim zachwyciła nas sala terrena, którą tworzą trzy łuki a wnętrze ściany pokryte jest malowidłami przedstawiającymi wojnę trojańską, Most Karola, Rynek Staromiejski zwiedzanie zakończyliśmy na Placu Wacława. Praga zachwyciła nas szkoda było wyjeżdżać.
15 czerwca to ostatni dzień naszej wycieczki… niestety trzeba było się wykwaterować i wracać do domu. Ostatnia naszą atrakcją było Wrocławskie Afrykanarium. W 19 akwariach i basenach o pojemności 15 000 000 l wody prezentowane były zwierzęta zamieszkujące plażę i rafę koralową Morza Czerwonego, rzekę Nil, krainę Wielkich Rowów Afrykańskich, Kanału Mozambickiego i Dżunglę dorzecza Kongo. Zwiedzając czuliśmy się jak na Czarnym Kontynencie. Wrażenia niesamowite woda przepływała ponad nami z pływającymi tam przeróżnymi zwierzętami morskimi. Około godziny 22 dojechaliśmy na boisko przed szkołą i to był koniec naszej wspaniałej przygody.