NASZE PROJEKTY

Wycieczka do Krakowa

Wczesnym rankiem o godz. 5:00, w poniedziałek 20 czerwca, uczniowie klas III – VIII pod opieką nauczycieli – pani Jolanty Gacioch, pani Pauliny Gadomskiej, pana Michała Walaska oraz rodziców wyruszyli na 2-dniową pielgrzymkę autokarową, która obejmowała trasę – Drążdżewo – Kraków – Zembrzyce-Zalas – Drążdżewo. Głównym celem wyjazdu było dziękczynne i radosne pielgrzymowanie do miejsc świętych, związanych z Jezusem Chrystusem. Pierwszym punktem wycieczki był Wawel w Krakowie. Dotarliśmy na Wieżę Zygmuntowską. Zobaczyliśmy dzwon Zygmunta – najsłynniejszy polski dzwon, potocznie nazywany Dzwonem Zygmunta. Znajduje się on na Wieży Zygmuntowskiej w północnej części katedry wawelskiej w Krakowie. Ufundowany został przez króla Zygmunta I Starego, nazwany jego imieniem. Obejrzeliśmy groby królewskie. Byliśmy też przy grobie pana prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczniach widok Krakowa z wieży Dzwonu Króla Zygmunta. Podobnie jak groby Królów Polskich i wielkich Polaków znajdujące się w Katedrze na Wawelu oraz dziedziniec i posąg Smoka Wawelskiego.
W Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach uczestniczyliśmy w koronce do Miłosierdzia Bożego oraz w uroczystej Mszy Św. Zwiedzając Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz kościół przy domu zakonnym, w którym żyła Św. siostra Faustyna można było dostrzec, jak wielkie jest zainteresowanie miejscem, w którym Św. Jan Paweł II zawierzył III tysiąclecie Miłosierdziu Bożemu. Również postać Św. Faustyny, prostej zakonnicy, przypomniała prawdę o tym, jak wiele może dokonać człowiek, który zdobędzie się na bezgraniczną miłość w sercu. Później udaliśmy się do Zembrzyc, do Ośrodka wypoczynkowo – rekolekcyjnego „Totus Tuus” im. Ks. Kard. Karola Wojtyły gdzie mieliśmy nocleg.
W drugim dniu wycieczki byliśmy w największym i najnowocześniejszym parku rozrywki w Polsce „Energylandii” w Zatorze koło Wadowic. Było tam ogromnie wiele różnorodnych karuzel, rolercoasterów i restauracji. Przy pięknej aurze korzystaliśmy z różnych atrakcji, najchętniej oczywiście z tych ekstremalnych oraz wodnych.
Zmęczeni, ale zadowoleni w nocy o godz. 23:00 we wtorek, 21 czerwca wróciliśmy do Drążdżewa. Pielgrzymka była ogromnym przeżyciem duchowym, kupiliśmy mnóstwo pamiątek. Pogoda dopisywała, a roześmiane buzie dzieci, ich rodziców oraz opiekunów świadczyły o atmosferze i klimacie wspólnego pielgrzymowania.